söndag 1 juni 2008

Living Elaine - Episode 99

Bättre väder än vi haft denna helg går inte att önska sig. Underbart! Solens strålar tog mer än jag är van vid så just nu är det en ganska rosa Elaine som sitter framför datorn. Inte bra - jag vet. Men nåväl, helgen har varit utmärkt. Jag har kört Ferarri, eller åtminstone så är det den liknelsen jag gör för att icke-hästfolk ska förstå vad det innebär att rida en riktig stjärna till häst. Jag som ridit sen barnsben har ridit många hästar i mina dagar och den är här något helt utöver det vanliga. Att få möjligheten att rida en sådan miljonhäst är få för unnat och jag är lika lycklig varje gång jag kliver upp i sadeln på honom. Nu verkar det dessutom som att hans ordinarie ägarinna fått andra prioriteringar en tid framöver så det ser ljust ut vad gäller utsikterna för mig att få rida honom ännu oftare de kommande månaderna. Jackpot för mig med andra ord. Ska dock försöka bibehålla mitt fokus på löpningen också nu när jag äntligen fått upp lite rutin kring det för första gången i mitt liv. Så imorgon får det minsann bli löpar-måndag oavsett om jag vill eller inte. Och måndag ja. Det betyder att det är dags att pallra sig till kontoret igen. Även det oavsett om jag vill eller inte.

"If you ever get close to a human, or human behavior"

Inga kommentarer: