måndag 2 juni 2008

Living Elaine - Episode 100

Såhär är det. Jag har en fling med Garam masala. Jag fräser kyckling, vitlök och paprika i en stekpanna tillsammans med frusen hackad spenat. Häller i någon deciliter vatten och tillsätter min nya förälskelse - Garam Masala. Serverar med basmatiris och ett Naan-bröd om jag har tur och har det hemma. Grymt gott. Och lämpar sig dessutom perfekt för matlåda till lunchen på jobbet.

Och när jag ändå är i matlagningstagen kan jag även rekommendera att göra plättar på keso som jag lärt mig av en tjej på den här bloggen. (Hon gör dessutom sjukt fina tårtor som ni kan spana in på den här sidan.) Det är ungefär 10 000 gånger godare än det låter. Ta två ägg, en liten burk keso och 3msk dinkelmjöl. Mixa ihop och klicka ut i stekpanna som plättar. Det blir liksom som amerikanska fluffiga plättar fast långt mycket nyttigare förstås. Om man vill kan man smaksätta med typ äpplebitar och kanel och servera med lönnsirap. Eller så kör man det matigare varianten och blandar ner lite getost i smeten och serverar med lite stekt bacon till. Eller så hittar man på något helt eget.

Inte direkt projektledningsrelaterat, men nog så viktigt!

"I'm and indian in New York"

Inga kommentarer: