torsdag 26 juni 2008

Living Elaine - Episode 116

Igår var jag alltså och såg Sex and the city - the Movie. Vi laddade upp med underbart goda Cosmos som jag hade blandat väldigt noggrant och hällt upp i snygga Martinglas. Sushin var sådär och nästa gång ska jag inte ens överväga att köpa på det lite billigare stället runt hörnet utan fortsätta att vara min ordinarie leverantör trogen. Ett par glas vin senare var vi redo att bege oss till biosalongen och väl där möttes vi av en väldigt homogen besökarskara. Skulle tro att det var totalt 5 grabbar i församligen och samtliga såg måttligt roade ut. De var förmodligen tvingade av diktatoriska flickvänner - alternativt ute på en av de där första dejterna där man snällt får haka på vad som bjuds.

Filmen var absolut långt över förväntan. Då hör det i och för sig till att jag hade ungefär noll förväntningar. Det var ungefär som ett enda långt och utdraget avsnitt. Lite som att få se en hel säsong till fast vid ett och samma tillfälle. Och som vanligt är det en härlig blandning av sex, kärlek, mode och humor. Och ganska förutsägbar handling - precis som det ska vara. Dessutom bjuder filmen på en hel del ögongodis och bara det kan det ju vara värt att pröjsa biljettpriset för.

Så dra ihop ett tjejgäng och gå och se den - omgående. Ni kommer inte att ångra er. Men lämna grabbarna hemma. Såvida de inte självmant har utvecklat ett sug efter att kolla på en renodlad tjejfilm. Har hört att det finns sådana killar också även om jag aldrig träffat någon (så vitt jag vet).

"She's a maneater"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, du tyckte också om filmen! iloveboras eminenta recensent skrev såhär:

"Hon (carrie och hennes texter) är precis som horoskop. Stämmer på alla, stämmer på ingen. Men ändå, man kollar. Man njuter."

inte sant!?

Hanna sa...

Precis så!

Anonym sa...

Åh, fast det låter mer som en video att låna av syrran sen än något jag vill betala för. :o)

Å andra sidan är jag väl för mycket man för den här typen av filmer. ;o)

(I know gay guys som gillar SATC men de räknas väl kanske inte som män?)

Pöss!

Pop sa...

Bah. Du känner ju mig! :)