tisdag 27 maj 2008

Living Elaine - Episode 97

Jag hade visst en sak till att säga idag!

Nike+ är verkligen något jag rekommenderar. I alla fall om du redan har en iPod - annars kan investerigen kännas lite dyr. Jag tycker att det är otroligt motiverande att höra en röst i mitt öra som påminner om hur långt jag sprungit och som peppar mig mot mitt mål under tiden jag springer.

Och efter löpturen är det skoj att kunna ladda upp resultatet till Nikes hemsida och jämföra med sina tidigare löprundor med avseende på distans, hastighet etc. Tillsammans med mina nya Nike Vomero-dojjor, iPoden i öronen och sensorn i skon har jag lyckats springa 5km vid två tillfällen förra veckan och det mina vänner är stort för någon som alltid vägrat att springa en endaste meter tidigare.

Och mer löpträning kommer det att bli - det är en sak som är säker. Kalla mig gärna prylgalen, men om det är elektronik och teknik gadgets som krävs för att få ut mig i löparspåret så får det vara värt det!

"Runaway train never coming back"

Inga kommentarer: