tisdag 20 maj 2008

Living Elaine - Episode 91

Gårdagen var något av en milstolpe i mitt löparliv eftersom jag var på Löplabbet och köpte nya skor. Riktiga löparskor! Tidigare har jag bara haft några billiga rea-skor från Stadium som visserligen var från Ascics, men inte direkt någon av deras toppmodeller. Kunde inte föreställa mig att det skulle vara sådan skillnad som det var. Jag svävade mer eller mindre på moln efter att ha fått på mig mina Women's Nike Zoom Vomero +2 i svart med gulddetaljer.

Tjejen i affären ska dock inte ha några plus i kanten alls för sin insats på Löplabbet. Mer eller mindre ointresserat lät hon mig springa på löpbandet för att filma min löpstil och det var med en gäspning som hon plockade fram lämpliga modeller. Om det inte hade varit för att jag verkligen bestämt mig för att köpa nya skor hade jag vänt på klacken och gått någon annanstans. Avskyr usel service!

Nåväl. Väl hemma stoppade jag ner min Nike+ sensor i skon och begav mig ut på debutrundan med den. 45 minuter senare kan jag bara konstatera att jag är en pryljunkie som motiverar mig med elektronik och teknik och jag lyckades pressa mig själv lite ytterligare tack vare damen i örat som berättade hur långt jag hade kvar. Hemma vid datorn sen var det ganska mycket meckande med att ladda upp data till Nikeplus-hemsidan, men efter lite trixande så löste det sig och jag kunde spana in fina grafer över mitt dagsverke. Pulsklockan var såklart med som komplement.

Ikväll ska jag ut i bokskogen och plötsligt har det här förvandlats till en träningsblog istället för en blog om projektledning. Lovar att försöka styra in den på rätt spår igen. Men för tillfället är jag alltför fascinerad över min egen förmåga att ge mig ut i löparspåret. För bara en liten tid sedan var det helt otänkbart nämligen. Things are changing!

"I am hooked on a feeling"

Inga kommentarer: