tisdag 15 april 2008

Living Elaine - Episode 59

Jag har fått en pulsklocka i födelsedagspresent. Den fanns faktiskt med på önskelistan - tro det eller ej. Och med tanke på att det fina vårvädret verkar vara här finns det inte många ursäkter som låter mig slippa undan regelbundna turer i joggingspåret. Jag har aldrig varit en löpare, men jag har alltid önskat att jag var det. För det finns ingen smidigare form att motionera på när man som jag i rollen som konsult befinner sig lite här och var i världen från dag till dag. Ett par löparskor får alltid plats i resväskan. Hittills har jag dock inte lyckats få in rutinen och tvivlar på att jag får det i år heller. För 2008 verkar vara förkylningarnas år och inte ens Mivitotal verkar lyckas med att hålla bacillerna stångna. Jag har alltså ont i halsen igen och en släng av feber. Och det är ju faktiskt en godtagbar ursäkt att hålla sig hemma och nerbäddad i sängen. Men så snart jag har kurerat mig är det ingen pardon. Eller hur?

"If you wanna be my lover you have got to give"

Inga kommentarer: