söndag 13 april 2008

Living Elaine - Episode 57

Jag har fått PMP Simulation, PMP Sample Exam Questions av en kollega och det går inte att undgå piken. Han är själv PMP certifierad och anser att jag borde följa i hans fotspår. Jag har inte tidigare varit särskilt intresserad av certifieringar eftersom jag inte kunnat se att det skulle ge mig några fördelar i mitt yrkesliv. Men, på sistone har det blivit ett allt större fokus på certifieringar i Sverige och jag överväger verkligen att ta mig i kragen och skaffa mig den där extra fjädern i hatten. Framför allt eftersom mitt nuvarande uppdrag inte kräver 100% av min uppmärksamhet i veckorna så borde jag ta tillfället i akt att utnyttja tiden. Jag drar mig ändå för det. Kanske främst för att jag avskyr att skriva tentor och PMP-certifieringen kräver att man klarar ett ganska mastigt teoretiskt prov. Så vad säger ni PMP-certifierade kolleger därute - är det värt insatsen?

"I believe in love"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett cert är väl ett bra bevis på vad du kan. Bra att ha på papper liksom. Och då kan du ju kräva högre lön sen. :o)