tisdag 5 februari 2008

Living Elaine - Episode 21

Ögonen går i kors av trötthet. Är verkligen inte van vid att kliva upp i anständig tid på morgonen. Övervägde ungefär en miljard gånger att snooza ytterligare 9 minuter och skippa frukosten. Eftersom jag från och med idag är tågresenär funderar jag på att tjäna in några värdefulla minuter på morgonen genom att införskaffa kaffe och frukost på stationen istället och äta denna på tåget. Det anses fullt normalt och inte särskilt revolutionerade, men med tanke på att det innebär att jag måste slingra mig ur havregrynsgrötstvånget på morgonen blir det genast aningen mer komplicerat. Det tål alltså verkligen att funderas vidare på hur morgonprocessen optimeras å det yttersta.

I övrigt har det varit en riktigt bra dag idag. Jobbet börjar arta sig och the real Elaine börjar så sakta komma tillbaka. Pest-kollega #1 var riktigt trevlig idag och vi hade ett hyfsat konstruktivt möte där vi till och med avslutade med samsyn. Tillika så log chefen med stenansiktet mot mig idag vid ett par tillfällen och trots att vi utbytte en hel rad meningar blev det inga iskalla tystnader som följd av pinsamma missförstånd och kommunikationsproblem. Ingen semla blev det dock. Men vad gör det när jag varken gillar grädden eller mandelmassan särskilt mycket. Dessutom så är det de hembakade vetebullarna som är godast och inte de halvtorra konditorivarianterna.

Avslutningsvis blir det nog en sväng Betapet för att förbättra min rating som tragiskt nog sjunkit pinsamt ner i botten. Men först ska jag kolla när Gynning sexdansar för Bert Karlsson. Det går ju faktiskt bara inte att missa.

Au revoir.

"Love me, love me - say that you love me"

Inga kommentarer: