tisdag 21 oktober 2008

Living Elaine - Episode 139

ICA inför personliga erbjudanden till sina stamkunder. Det innebär att ICA har valt ut 7 varor som jag brukar köpa och ger mig 20% rabatt på dessa. Ställer mig något frågande till urvalsprocessen med tanke på att de valt följande varor till mig:

* Felix Tomatpuré
* Spicy World Naanbröd
* Creme Bonjour Cuisine
* Keso
* Tulip Leverpastej grovhackad/bacon
* ICA Mixade sallader
* Schweppes Läsk

Jag avskyr leverpastej och kan tänkas att jag någon enstaka gång inhandlat en förpackning till min sämre hälft som råkar gilla det. Men det hör definitivt inte till vanligheterna. Läsken antar jag är något jag får lida för som följd av 30-års kalaset som jag ordnade tidigare iår. Tomatpuré är inte heller något jag storkonsumerar direkt. Keso, Creme Bonjour Cuisine och salladerna däremot har jag oftast med mig hem varje gång jag handlar på ICA. Och ett och annat naanbröd har nog också slunkit ner på sistone eftersom jag haft fling på linsgryta och annan indiskinspirerad mat.

Vilka varor valde ICA åt dig?

"Sweets for my sweets, sugar for my honeys"

Inga kommentarer: