tisdag 18 november 2008

Living Elaine - Epsiode 147

Då var jag alltså certifierad Scrum Master. Känns lite skumt att få en så fin titel utan att ens behöva ta ett litet test. Men nåväl, jag klagar inte.

Även dag två var inspirerande och givande och jag gillar Jeff Sutherland. Han är cool. Luften i klassrummet var dock under all kritik idag så framåt eftermiddagssnåret var det svårt att hålla ögonen öppna och tack och lov langade man fram lite sockerstinna kanelbullar till kafferasten.

Nu hoppas jag på att få ett projekt snart där jag kan applicera mina nya kunskaper i praktiken. Och sen är det ju Scrum Product owner-certifiering i Oslo för Mike Cohn den 3-4-December för min del.

Rekommenderar kursen varmt för alla. Även ni som inte har för avsikt att vara agila den närmaste framtiden så är det garanterat mycket som ger behållning. Många av tankesätten och best practises är direkt applicerbara även i vattenfallsvärlden för den mer traditionellt projektledaren.

"I'm all shook up"

Inga kommentarer: