fredag 11 januari 2008

Living Elaine - Episode 1

Det är nu det börjar. Eller. Egentligen har det väl aldrig riktigt slutat. Snarare dött och återuppstått en herrans massa gånger. Bloggandet alltså. Eller. Vadå blogga. När jag började skriva på Internet fanns inte ens begreppet Blog. Det var ju faktiskt så att knappt ens Internet fanns. Eller. Nu överdriver jag kanske. Som vanligt. Det där med att överdriva ligger lite i min natur. Allting blir så mycket roligare då.

Men länge sen var det i alla fall. Åtminstone snart tio år sen. Och det mina vänner är en stund sen. På den tiden var Elaine tonåring (!) och tuff. Bodde i en minimal (Uppskattningsvis var den 2 meter bred och 8 meter lång. Helt orimlig alltså.) studentlägenhet i en av Sveriges största studentstäder och var aningen annorlunda jämfört med nu. Ally McBeal gick på TV4 och följdes med spänning. Därav aliaset Elaine. Minns inte hur det gick till. Minns inte riktigt varför. Håller nog inte ens med själv om att jag var (eller är?) som hon. Jag ville hellre vara Ling eller Nell. Men det ville ju alla har jag hört efteråt.

Men såhär i efterhand är det i alla fall ett bra alias för en ny blogg. Och det är här det börjar. På nytt då alltså. Frågan är var det någonsin kommer att sluta.

"We're not living in America, but we're not sorry"

Inga kommentarer: