onsdag 17 september 2008

Living Elaine - Episode 133

Insåg till min förtvivlan att det var ruskigt länge sedan jag var student i Uppsala. Civilingenjörsprogrammet inom Informationteknologi hade då bara knappa två år på nacken och mycket kvar att lära. Dessutom hade ungefär hälften av den första årskullen bestående av ungefär 30 grabbar (kanske fanns det en tjej om jag inte minns fel) i stort sett droppat av och antalet försökskaniner var väldigt begränsat. Med lite fix och trix lyckades vi i alla fall få till lite traditioner och gemenskap på vår sektion och det är kul att se att en hel del av dem lever kvar än idag. Men, lite förbluffad blir jag när jag läser om utbildning angående "Vad blir man?" för tydligen kan man inte jobba som projektledare med min utbildning. Märkligt. Berätta inte det för min chef är ni snälla.

"Dangerous, that girl is so dangerous"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, men det är klart man kan bli projektledare! Åtgärdar omedelbart... /Webmaster

Hanna sa...

Phew... :-)