tisdag 16 september 2008

Living Elaine - Episode 131


Elaine is joining the dark side. Elaine is becoming the enemy.

Inspirerad av gårdagens film - Wanted med Angelina Jolie - kom jag till skott igår och ordnade ett godkännande av chefen för två Scrum-certifieringar i höst/vinter.

Filmen var för övrigt kreativ och höll högt tempo från start till mål. Underhållande story som aldrig utgav sig för att vara verklig och därmed kunde ta ut svängarna lite extra. Dessutom är Angelina Jolie ruggigt snygg och gör sig utmärkt som professionell lönnmördare. En action-film att rekommendera.

Certifieringar blir det alltså. Den första för Jeff Sutherland och den andra för Mike Cohn. Så det blir nog underhållning på hög nivå. Men först ska jag till Indien en sväng och lära mig mer om Outsourcing. Och så var det ju en kurs till förresten i början av oktober. Damn, vad jag ska lära mig mycket. Man kan nästa undra om jag någonsin jobbar?

"Things that make me go hmmmm"

Inga kommentarer: