tisdag 25 mars 2008

Living Elaine - Episode 49

Väskan har äntligen dykt upp på posten. Min nya kvinnliga datorväska alltså. Kan inte direkt rekommendera att beställa Decotas väskor via Internet eftersom leveranstiderna är olidligt långa. När jag bestämt mig för något vill jag ha det omgående - inte en dryg månad senare! Så köp gärna, för de är verkligen snygga, men se till att handla där de finns på lager.

(Undrar om jag kan bli klassad som cool modebloggare om jag fortsätter i den här stilen?)

Kände mig alltså lite extra piffig imorse när jag satte mig i bilen och for iväg till kunden X med min nya väska käckt på axeln istället för töntigt på ryggen. Jag hade dessutom klätt mig i svart omlott klänning med precis aningens för mycket urringning enligt vad som är god konsultsed, sminkat mig lite extra noggrannt och tagit på finstövlarna. Insåg inte förrän jag var halvvägs längst motorvägen innan jag förstod vilket brott jag var på väg att begå. För hos kunden X, har jag förstått, behöver man inte heta varken Farman eller von Sydow i efternamn att räknas som piffig. De oskrivna lagarna går någonstans kring att om man har högklackat måste man neutralisera med jeans och en halvtrist bomullstop. Det samma gäller för varianten med skjorta och kavaj. Kjol måste givetvis ha anständig längd om det nu tvunget ska bäras och Gud nåde den som sticker ut med något blankt material eller alltför klatschig färg. Ni inser att accessoarer som scarfs eller alltför iögonfallande smycken inte är att tänka på. Dyra märkeskläder går självfallet inte heller hem på detta jantelagens förlovade företag. Men det hade ni säkert redan räknat ut.

I mitt stilla sinne vågar jag inte ens tänka på vad som hade hänt om jag beställt den där datorväskan i rosa krokodilskinn trots allt. Det hade förmodligen varit en säker biljett till ett avslutat uppdrag. Ska tänka på det när tristessen blir för svår.

"These boots are made for walking and that's just what they do"

1 kommentar:

Anonym sa...

JOOO! Du skulle ha köpt den rosa! Också. Så kunde du ha den hos kunder som står ut med personlighet.

Najs viikänd darl!
:ox